Povinně zveřejňované informace

Povinně zveřejňované informace podle vyhlášky č. 515/2020 Sb., která stanoví strukturu informací zveřejňovaných o povinném subjektu podle § 5 odst. 1 a 2 zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů.

1. Název

MĚSTSKÁ ČÁST PRAHA-DOLNÍ POČERNICE

2. Důvod a způsob založení

Městská část Praha-Dolní Počernice vznikla dne 24. listopadu 1990 zákonem ČNR č. 418/1990 Sb. o hlavním městě Praze ze dne 9.10.1990. Jedná se o subjekt vzniklý ze zákona, zabývající se všeobecnou veřejnou správou. Vystupuje v rozsahu stanoveném zákonem v právních vztazích svým jménem a nese odpovědnost z těchto vztahů vyplývající. Postavení Městské části, jejích orgánů a jejich působnost stanoví zákon č. 131/2000 Sb. o hl. m. Praze zvláštní zákony a Obecně závazná vyhláška č. 55/2000 Sb. hl.m.Prahy „Statut hlavního města Prahy“. Městská část plní úkoly patřící do samosprávy a vykonává státní správu pro území stanovené Statutem v rozsahu stanoveném zákonem o hl. m. Praze, zvláštními zákony a statutem. Za podmínek stanovených zákonem o hl.m. Praze a Statutem hl. m. Prahy nakládá se svěřeným majetkem hl.m. Prahy a ve vymezeném rozsahu vykonává ve vztahu k tomuto majetku práva a povinnosti vlastníka. Je subjektem vzniklým ze zákona a navazuje na působení Místního národního výboru v Praze 9 – Dolních Počernic. Nadřízeným orgánem v oblasti přenesené působnosti je MHMP, který rovněž vykonává dozor nad vydáváním a obsahem působnosti ve smyslu § 110 a násl. zákona o hlavním městě Praze a kontrolu výkonu samostatné a přenesené působnosti dle § 113 a násl. zákona o hl. m. Praze.

3. Organizační struktura

Organizační struktura
Popis vnitřní organizační struktury včetně dalších informací (kontaktní údaje a pod.)

Schéma organizační struktury [PDF, 28 kB]
​Zjednodušený přehled o organizační struktuře obce.

Seznam organizací
Seznam rozpočtových, příspěvkových, zřizovaných, řízených a jiných organizací, které jsou povinným subjektem zřízeny nebo jsou navázány na rozpočet povinného subjektu

 

4. ​Kontaktní spojení

4.1 Kontaktní poštovní adresa
Městská část Praha-Dolní Počernice
Úřad Městské části,
Stará obec 10, 190 12 Praha 9 - Dolní Počernice

4.2 Adresa úřadovny pro osobní návštěvu
Městská část Praha-Dolní Počernice
Úřad Městské části,
Stará obec 10, 190 12 Praha 9 - Dolní Počernice

4.3 Úřední hodiny
pondělí: 8-12, 13-17:00
úterý: 8-12, 13-15:00
středa: 8:12, 13-17:00
čtvrtek: 8-12, 13-15:00
pátek: 8-12 / pouze podatelna

4.4 Telefonní čísla
Telefon: +420 281 021 090 - 99

Přehled úředních úkonů a služeb
Upřesnění kontaktu se zástupci obce

Fax: +420 281 930 433

4.5 Adresa internetové stránky
oficiální: http://praha-dolnipocernice.cz/

4.6 Adresa e-podatelny

Městská část Praha-Dolní Počernice
Úřad Městské části,
Stará obec 10, 190 12 Praha 9 - Dolní Počernice

Technické nosiče dat, na kterých podatelna přijímá dokumenty v el. podobě: CD ROM, DVD ROM,USB Flash disk, USB externí HDD

4.7 Elektronická adresa podatelny

Elektronickou komunikaci s orgány veřejné moci upravují zejména tyto právní předpisy: zákon č. 227/2000 Sb., o elektronickém podpisu zákon č. 300/2008 Sb., o elektronických úkonech a autorizované konverzi.

podatelna@dpocernice.cz

Povinné náležitosti podání v elektronické podobě na e-podatelnu

Aby žádost zaslaná e-mailem na adresu elektronické podatelny měla charakter podání ve smyslu správního řádu, musí splnit požadavky stanovené ustanovením § 37 odst. 4 a 5 „odkaz na zák. 500/2000 Sb.“ správního řádu.

Podání učiněné v elektronické podobě (s výjimkou podání prostřednictvím datové schránky):

  • musí být podepsané uznávaným elektronickým podpisem, založeném na kvalifikovaném certifikátu vydaném jednou z akreditovaných certifikačních služeb
  • pokud není opatřeno zaručeným elektronickým podpisem, musí být do 5 dnů potvrzeno písemně, ústně do protokolu nebo v elektronické podobě se zaručeným elektronickým podpisem.

4.8 Datová schránka

ID datové schránky: ehpb75m

Použití datové schránky

Podání, které je učiněno fyzickou či právnickou osobou prostřednictvím datové schránky této osoby, v zásadě nemusí být opatřeno zaručeným elektronickým podpisem, neboť autenticitu dokumentu zajišťuje samotný systém datových schránek. Úkon učiněný oprávněnou osobou prostřednictvím datové schránky má stejné právní účinky jako úkon touto osobou učiněný písemně a podepsaný, ledaže jiný právní předpis nebo vnitřní předpis požaduje společný úkon více osob (např. podpis dvou jednatelů s.r.o.) – viz § 8 odst. 1 až 4 a odst. 6 a § 18 odst. 2 „odkaz na zákon 300/2008 Sb.“ V takovém případě by musely být k datové zprávě připojeny zaručené elektronické podpisy všech takových osob. Pokud je zvláštním zákonem stanovena povinnost opatřit podání úředně ověřeným podpisem, není možné systému datových schránek využít, resp. takové podání nelze považovat za bezvadné, a to ani v případě, že by bylo opatřeno zaručeným elektronickým podpisem. Zaručený elektronický podpis nenahrazuje úřední ověření podpisu dle „odkaz na zák. 21/2006 Sb.“ V takovém případě by bylo nutné učinit podání písemně s úředně ověřeným podpisem.

Bude-li podání činit zmocněnec na základě plné moci prostřednictvím své datové schránky nebo e-mailem, plná moc k zastupování musí být podepsána zmocnitelem. Pokud je plná moc v podobě elektronického dokumentu připojena k podání doručovanému prostřednictvím datové schránky zmocněnce nebo zasílanému e-mailem, musí být buď podepsána zaručeným elektronickým podpisem zmocnitele, nebo musí jít o výstup autorizované konverze. Pokud je dokument v elektronické podobě připojen „obyčejně“ k podání, které je doručováno prostřednictvím datové schránky podatele nebo e-mailem (nejde tedy o výstup autorizované konverze ale dokument je „obyčejně“ naskenovaný), má stejné účinky jako obyčejná neověřená kopie.

5. Případné platby lze poukázat

Základní účet - 2000712349/0800
VHČ - 9021-2000712349/0800

6. IČO

00240150

7. Plátce daně z přidané hodnoty

CZ00240150

jsme plátcem daně z přidané hodnoty pro hospodářskou činnost

8. Dokumenty

8.1 Seznamy hlavních dokumentů

Smlouvy MČ najdete zde
Veřejnoprávní smlouvy
Formuláře a žádosti MČ najdete zde
Územní plán
Zápisy a usnesení ze zasedání ZMČ
Zápisy a usnesení ze zasedání RMČ
Program rozvoje let 20. – 5 (pětiletý plán)
Přehled směrnic a předpisů
Žádosti o informace

8.2 Rozpočet MČ

9. Podání žádosti o informace

Podání žádosti o informace dle zákona č. 106/1999 Sb.

10. Příjem podání a podnětů

Příjem podání a podnětů - žádosti, stížnosti, návrhy, podněty.

  • podat žádost či stížnost, předložil návrh, podnět či jiné dožádání lze na adrese Městská část Praha-Dolní Počernice, Stará obec 10, 190 12 Praha 9-Dolní Počernice prostřednictvím podatelny, elektronicky na e-mailovou adresu, datovou schránkou
  • Rozhodnutí lze převzít osobně po předchozí dozhodě s příslušným referentem. V opačném případě bude rozhodnutídoručeno poštou na doručenku. Odvolacím orgánem pro rozhodnutí vydávané v oblasti přenesené působnosti jsou příslušné odbory MZHMP. Lhůta pro rozhodnutí o odvolání činí podle ust. § 16, odst. 3 zák. č. 106/1999 Sb. o svobodném přístupu k informacím 15 dnů od předložení odvolání orgánem, který rozhodovat v I. stupni.
  • Elektronická podatelna: podatelna@dpocernice.cz
  • Podatelna na úřadě MČ Praha - Dolní Počernice, Stará obec 10, 190 12 Praha 9 - Dolní Počernice

Více informací zde

11. Předpisy

11.1 Nejdůležitější používané předpisy

Městská část se řídí předpisy, které obsahují základní ustanovení, vymezení samostatné i přenesené působnosti, upravují pravomoci zastupitelstva a rady městské části.

Vyhlášky a nařízení MČ nevydává, jedná se ze zákona o část hl.m.Prahy.

Tyto předpisy obsahují základní ustanovení, samostatnou působnost, přenesenou působnost, hovoří o činnosti zastupitelstva městské části, rady městské části, o starostovi a tajemníkovi úřadu, komisích, odborech – tj. orgánech rady, o nápravě nespravedlivých opatření, o městské policii, způsob vydávání vyhlášek.

Texty zákonů lze nalézt na stránkách Ministerstva vnitra, které v souladu s § 12 zákona č. 309/1999 Sb., o Sbírce zákonů a o Sbírce mezinárodních smluv, zveřejňuje stejnopis Sbírky zákonů.

Nahlédnout do Sbírky zákonů a vyhlášek hlavního města Prahy, mohou občané v úředních hodinách, v kanceláři tajemnice Úřadu.

11.2 Vydané právní předpisy
Městská část Praha-Dolní Počernice nemá pravomoc vydávat vyhlášky či nařízení. Vyhlášky a nařízení hl. města Prahy naleznete na těchto stránkách.

12. Úhrady za poskytování informací

12.1 Sazebník úhrad za poskytování informací (odkaz)

Sazebník byl schválen Usnesením Rady MČ Praha-Dolní Počernice s platností dne 1.4.2015.

12.2 Rozhodnutí nadřízeného orgánu o výši úhrad za poskytnutí informací
Žádná rozhodnutí aktuálně nejsou.

13. Licenční smlouvy

13.1 Vzory licenčních smluv
Žádné vzory licenčních smluv podle § 14a zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů nemá MČ Praha-Dolní Počernice stanovené.

MČ Praha-Dolní Počernice nedisponuje informacemi, které jsou předmětem ochrany práva autorského a mohla by být poskytnuta na základě licenční nebo podlicenční smlouvy. V případě, že taková situace nastane bude řešena samostatně dle konkrétního případu

13.2 Výhradní licence
Výhradní licence poskytnuté podle § 14a odst. 4., v rámci MČ Praha-Dolní Počernice aktuálně nejsou.

13.3 Užívané sw licence
Přehled aplikačního a licenčního software MČ Praha Dolní Počernice

14. Výroční zpráva.

Zde naleznete přehled všech výročních zpráv poskytnutých úřadem městské části Praha Dolní Počernice dle zákona 106/1999 Sb.

Proti Městské části Praha-Dolní Počernice nebylo vedeno žádné soudní řízení ve smyslu zákona o svobodném přístupu k informacím. 

Prozatím nebyly vynaloženy žádné výdaje na soudy.


Mohlo by se vám také hodit:

1. Opravné prostředky

Opravné prostředky místo, lhůta a způsob, kde lze podat opravný prostředek proti rozhodnutí povinného subjektu, a to včetně výslovného uvedené požadavků, které jsou v této souvislosti kladeny na žadatele, jakož i popis postupů a pravidel, která je třeba dodržovat při těchto činnostech, a název příslušného formuláře a způsob a místo, kde takový formulář získat.

Opravný prostředek lze podat pouze písemně a to poštou na adresu úřadu:

Městská část Praha-Dolní Počernice

Úřad Městské části, Stará obec 10, 190 12 Praha 9 - Dolní Počernice

Opravný prostředek proti rozhodnutí doručeného e-mailem se podává buď písemně výše uvedeným způsobem nebo e-mailem na elektronickou adresu podatelny : podatelna@dpocernice.cz

  • Odvolání se podává k odboru, který rozhodnutí vydal nebo měl vydat prostřednictvím podatelny.
  • Opravný prostředek proti rozhodnutí lze podat způsobem stanoveným zákonem č. 500/2004 Sb., správní řád, v platném znění. Proti rozhodnutí o odvolání se nelze odvolat. Rozhodnutí o odmítnutí žádosti je přezkoumatelné soudem podle zvláštního zákona.
  • Postup a pravidla, která je třeba dodržovat při podání opravného prostředku jsou stanovena rovněž zákonem č. 500/2004 Sv., správní řád, v platném znění. Tento zákon stanovuje mimo jiné i náležitosti, které má obsahovat rozhodnutí. Pro podání opravného prostředku není stanoven formulář.

2. Formuláře

Souhrn formulářů, doporučených k používání ve styku s úřadem městské části Praha Dolní Počernice

Elektronické formuláře na www.praha.eu
Tato služba nabízí uživatelům elektronické formuláře pro řešení rozličných agend na Magistrátu hl. m. Prahy a městských částech včetně on-line vyplnění a odeslání na podatelnu uživatelem vybraného úřadu.

3. Popisy postupů - návody pro řešení životních situací

Přehled nejčastějších životních situací, které můžete řešit přímo na ÚMČ Praha Dolní Počernice, naleznete zde i další důležité rady a praktické informace.

popisy postupů - návody pro řešení životních situací (odkaz vede na stránky Portálu veřejné správy České republiky)

4. Rejstříky

Živnostenský rejstřík
Odkaz na registr živnostenského rejstříku Ministerstva průmyslu a obchodu

Veřejný rejstřík a Sbírka listin
Odkaz na veřejný rejstřík subjektů

Ostatní registry a rejstříky státní správy
Vyhledávání v centrálně spravovaných veřejných rejstřících státní správy.

Administrativní registr ekonomických subjektů ARES
ARES umožňuje vyhledávání informací o ekonomických subjektech registrovaných v České republice.

Registr zdravotnických zařízení

Katastr nemovitostí - nahlížení

5. Informace o zpracování osobních údajů

Informace o účelu a rozsahu zpracování osobních údajů, kategorii osobních údajů, příjemců a doby uchování.

6. Registr oznámení podle zákona č. 159/2006 Sb.

Registr oznámení o jiných vykonávaných činnostech, oznámení o majetku nabytém v průběhu výkonu funkce a oznámení o příjmech, darech a závazcích podávaných veřejnými funkcionáři podle zákona č. 159/2006 Sb. o střetu zájmu.